Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh konstrukčních úprav pro zmírnění následků předního nárazu automobilu do nedeformovatelné bariéry
Hošek, Štěpán ; Kubík, Petr (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
Každý den dochází na silnicích k mnoha dopravním nehodám. Kvůli snížení následků těchto nehod provádí automobilky různé typy nárazů neboli crash-testů, které mají odhalit nedostatky testovaného automobilu a umožní konstrukční úpravy vedoucí ke zmírnění následků jednotlivých typů nárazů. Nezávislé organizace potom testují již prodávaná vozidla podle vlastních kritérií a stanovují bezpečnost těchto vozidel. Jedním z těchto crash-testů, který provádí organizace Insurance Institute for Highway Safety, je přední náraz do nedeformovatelné bariéry s „malým“ překrytím, který bude předmětem této diplomové práce. Je realizováno výpočtové modelování tohoto nárazu pro variantu bez úprav a pro varianty s úpravami. Také je realizováno srovnání stavu bez úprav a stavů s navrženými jednotlivými úpravami.
Výpočtová analýza rovnání čtvercových tyčí
Šebek, František ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Dnešní požadavky ve strojírenském průmyslu si žádají přesnější operace a efektivnější technologie. Cílem této práce je analýza rovnání čtvercových tyčí. Hlavním problémem je nastavení rovnacího stroje pro zadané materiálové a geometrické údaje tak, aby vstupující zakřivený materiál, který prochází střídavě umístěnými přesazenými válci, byl co nejvíce vyrovnán. Hlavním činitelem při procesu rovnání je potom plastifikace materiálu, využitá k přerozdělení reziduálního napětí. Na základě dosavadních teoretických poznatků v tomto oboru jsou sestaveny programy, které simulují průchod tyče rovnacím strojem. Dále jsou uvedeny modifikace, které vedou ke zlepšení celého procesu. V neposlední řadě je uvedena verifikace výsledků, která je provedena nezávisle na předkládaném řešení a zpracována metodou konečných prvků.
Návrh konstrukčních úprav pro zmírnění následků předního nárazu automobilu do nedeformovatelné bariéry
Hošek, Štěpán ; Kubík, Petr (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
Každý den dochází na silnicích k mnoha dopravním nehodám. Kvůli snížení následků těchto nehod provádí automobilky různé typy nárazů neboli crash-testů, které mají odhalit nedostatky testovaného automobilu a umožní konstrukční úpravy vedoucí ke zmírnění následků jednotlivých typů nárazů. Nezávislé organizace potom testují již prodávaná vozidla podle vlastních kritérií a stanovují bezpečnost těchto vozidel. Jedním z těchto crash-testů, který provádí organizace Insurance Institute for Highway Safety, je přední náraz do nedeformovatelné bariéry s „malým“ překrytím, který bude předmětem této diplomové práce. Je realizováno výpočtové modelování tohoto nárazu pro variantu bez úprav a pro varianty s úpravami. Také je realizováno srovnání stavu bez úprav a stavů s navrženými jednotlivými úpravami.
Buckling and Postbuckling of Delaminated Composite Plates
Obdržálek, Vít ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Buckling and postbuckling behaviour of a composite plate can be significantly influenced by the presence of delaminations, i.e. by regions where connectivity between layers is lost. Therefore, the aim of this work is to extend our knowledge about the buckling of delaminated plates, especially about the behaviour of plates with multiple delaminations and plates with delaminations which have irregular shape, because such damage more closely reflects the true nature of low-velocity impact induced damage in laminated plates. The thesis consists of three main parts. The first part comprises of the summary of analysis techniques used to investigate the behaviour of delaminated plates and presents the main results of the studies on the buckling of delaminated plates. A brief discussion of limits of computational analyses is also included. In the second part of the thesis, the computational model used to analyse the behaviour of delaminated plates is presented. The capability of the model to predict the postbuckling behaviour of delaminated plates is illustrated on several verification studies based on experimental and numerical analyses found in literature. Finally, in the third part, three studies on the buckling of plates with multiple delaminations and one study on the buckling response of plates with a delamination of an arbitrary shape are presented. Effects of several parameters on the buckling response such as ply orientation, number of delaminations, their shape and orientation, out-of-plane and in-plane position are discussed. Some implications of the studies for the design praxis are formulated.
Výpočtová analýza rovnání čtvercových tyčí
Šebek, František ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Dnešní požadavky ve strojírenském průmyslu si žádají přesnější operace a efektivnější technologie. Cílem této práce je analýza rovnání čtvercových tyčí. Hlavním problémem je nastavení rovnacího stroje pro zadané materiálové a geometrické údaje tak, aby vstupující zakřivený materiál, který prochází střídavě umístěnými přesazenými válci, byl co nejvíce vyrovnán. Hlavním činitelem při procesu rovnání je potom plastifikace materiálu, využitá k přerozdělení reziduálního napětí. Na základě dosavadních teoretických poznatků v tomto oboru jsou sestaveny programy, které simulují průchod tyče rovnacím strojem. Dále jsou uvedeny modifikace, které vedou ke zlepšení celého procesu. V neposlední řadě je uvedena verifikace výsledků, která je provedena nezávisle na předkládaném řešení a zpracována metodou konečných prvků.
Analýza torzní tuhosti upravené varianty rámu vozidla Formule Student
Chalupa, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Pavel Chalupa Analýza torzní tuhosti upravené varianty rámu vozidla Formule Student DP, ÚADI, 2010, 66 str., 66 obr. Tato diplomová práce se zabývá výpočtovou analýzou rámové konstrukce Formule Student. Základní návrh této konstrukce je vymodelován v programu ProEngineer. Dále je model převeden do výpočtového softwaru Ansys, kde je provedena analýza metodou konečných prvků při zatížení krutem a ohybem. Z výsledných hodnot je proveden výpočet torzní tuhosti. Výsledky jsou nakonec porovnány s předchozími variantami rámů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.